Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

12:02 | August 13, 2020

min sommar i bilder – Stockholm och Skärgården

Hjärtan!

Det är dags att kika på lite bilder från min sommar i Stockholm och Skärgården, som tur är så är sommaren inte riktigt över så det kommer bli fler bilder under augusti men här är några bilder som jag knäppte av under mina semesterveckor.

Det har blivit en massa mysiga utflykter i Skärgården under sommaren…

…och till en hel del ställen där vi inte har varit förut.

Bland annat Grinda, en jättemysig ö bara 10-15 minuter med båt från oss. Vi åt lunch på Grinda Värdshus…

…och sen gick vi en lång promenad på ön.

Där finns en liten bondgård med grisar och en massa andra djur.

Och så gick vi en hike-slinga längst med vattnet i skogen.

Den var helt otroligt vacker!

Ni måste ta en promenad runt ön om ni åker till Grinda.

Det vackra vädret höll i fram till kvällen så då tog jag med mig mina skåningar till stranden 30-minuters promenad från oss så grillade vi hamburgare till middag. En av de mysigaste sommarkvällarna i år faktiskt!

Det har, som ni säkert kan gissa, blivit mååånga och lååånga frukostar på landet.

Däremot slog det mig att jag sällan adderar något nytt till frukosten nuförtiden, så från och med nu har jag bestämt mig för att börja förnya mig lite igen.

Så här såg jag ut en lite kyligare dag när vi åkte till Bullandö för att äta lunch.

Tillsammans med min älskling Dante! Han kom ut med sina föräldrar och sov över hos oss i hela tre dagar. Det var helt underbart att få så mycket kvalitetstid med vårt lilla lyckopiller.

Vi köpte med bullar från matbutiken på Bullandö som måste ha Skärgårdens bästa bullar.

En lite varmare dag kom Johan, Sophia och Juni över och gjorde oss sällskap.

Tre av mina absoluta favoritkillar!

Och här är jag tillsammans med mina älsklingar Sophia och Michaela.

Det var så underbar vibe här hemma när Michaela, Damon och Dante kom och spenderade lite av deras semester med oss. Helt klart en av mina mest avslappnade och mysigaste semesterveckor någonsin.

Allt flöt på så bra och vi turades om att laga goda middagar. Ok, alla utom jag lagade väl då men jag står för frukost, städ och annat mys, hehe. Damon lagade den godaste paellan jag någonsin har ätit!

ALLTSÅ, jag vill bara äta upp de här två.

Sofia kom upp från Malmö och hängde med oss i nästan en hel vecka på landet <3 Här har varit fullt med folk fram och tillbaka hela sommaren och jag älskar det. Jag har ju jobbat några timmar varje dag men gör det hellre med folk här än utan. Det måste ju vara det bästa med att vara så nära sina vänner, att man bara kan vara tillsammans och göra lite vad man vill emellanåt.

Sista kvällen kom hela familjen Forni hit på fika och skulle hämta Dante. Alltså mamma Forni, pappa Forni och bror Forni. Det var så mysigt att få bjuda dem på fika och visa hur vi har det.

När de hade åkt igen tog vi båten till Motorverkstan och åt lunch.

Jag älskar det här vackra stället!

Tänk, här går Mikaela och Sofia, två av mina äldsta vänner, tillsammans med Michaela, en av mina närmsta vänner som har kommit att stå mig så otroligt nära bara de senaste åren. Det värmde så mycket i mitt hjärta när de gick framför mig och pratade här. De kommer så bra överens och det säger ju så mycket om hur fantastiska vänner jag har. Som kan ge så mycket av sig själva på så kort tid trots att de knappt känner varandra sedan innan. Oj vad jag älskar dem alla tre för det <3 Tacksam är bara förnamnet!

På kvällen åt vi en sista middag tillsammans, drack vin, lyssnade på riktigt bra musik och dansade så när vi vaknade dagen efter var alla lite bakis. Då lagade Damon fattiga riddare till hela gänget.

Jag har aldrig ätit det tidigare och oj, jag har verkligen missat något.

På kvällen körde jag in till stan, vi tog en titt i Mikaelas nya lägenhet som har blivit så fin…

…och sen jag, Sofia och Mikaela ner till Hallwylska och åt middag.

Dagen efter skulle de nämligen åka ner till Skåne och vi skulle vara utan varandra i några dagar.

Hallwylska måste ju vara Stockholms bästa innergård på sommaren? Så underbart och det känns mer som att man sitter på en uteservering i Paris än i Stockholm.

Jag åt deras goda torsk!

Dagen efter med det tema mys, först i sängen…

…och sen i soffan. Charlie var helt slut efter alla besök så vi njöt av lite egentid. Så viktigt när man har varit social dygnet runt i några veckor.

En dag var vi på en annan favorit här i Skärgården, nämligen Gällnö.

Det är världens mest idylliska lilla Skärgårdsö med en liten restaurang, matbutik och ett litet café.

Vi åt lunch där tillsammans med Oscar, Olivi och Lina…

…köpte kakor i deras lilla bageri.

Allting är så pittoreskt och gulligt på Gällnö.

Jag köpte färsk frukt och grönsaker i deras lilla handelsbod.

Vi njöt av solen och när det blev molnigt igen så tog vi en promenad på ön.

Vi hittade ett supermysigt litet hostel mitt i skogen…

…och sen var det dags att hoppa ner i båten och åka hem igen. På kvällen lagade vi Salsiccia-pasta och åt middag tillsammans med pappa och Mattias bror Fredrik som var på besök.

Den magiska pastan får avsluta det här inlägget. Brukar ni laga salsiccia pasta så addera valnötter nästa gång. Så magisk konsistens och gifter sig helt fantastiskt med de andra smakerna.