Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

08:31 | July 9, 2019

Frankrike del 1 – lunch på Club55, huset och Byblos Beach

Ok hjärtan! Det är dags att kika tillbaka på vår vecka i Frankrike genom mobilen! Vi åkte med samma flyg som Dasha och Douglas så när vi hade checkat in på Arlanda satte vi oss på det här mysiga fiket på Terminal 5.

Jag minns inte vad det hette men vi var alla överens om att Arlanda länge har behövt ett tillskott med lite fräschare frukost. De erbjöd allt från overnight oats till smoothies och goda smörgåsar. Servicen var dessutom på topp och de berättade stolt att de bakar allting på plats på Arlanda och tar samma priser som på sitt bageri i Sigtuna.

Vi flög i ottan och kom alltså fram till huset lagom till lunch, hej huset! Jag och Mattias hade flyt och fick det största sovrummet som var lika stort som en mindre lägenhet, haha. Det saknade nämligen mörkläggningsgardiner vilket man tydligen undviker om man har småbarn då de sover längre om det blir helt mörkt i rummet.

Vi hoppade i våra badkläder och gick ner till poolen medan uthyrningsfirman fixade klart det sista i köket.

Så fort de var klara installerade vi oss i vårt rum och packade upp våra resväskor. När det finns en bra garderob så älskar jag att hänga upp allt så att jag enkelt får översikt över allt jag har med mig. Är det en mindre garderob så lägger jag ofta packningskuberna rakt in i garderoben så fungerar de som färdiga “lådor” under semesterns gång.

Efter en stund kom även Dasha och Douglas fram, de hade fått vänta ett bra tag på sin hyrbil, sen hoppade vi ner i poolen tillsammans och svalkade oss. Det var otroligt varmt första dagen och då hade vi inte hunnit acklimatisera oss riktigt än så vi levde i poolen.

På kvällen åt vi middag i huset och la oss tidigt för att ladda upp inför dag två.

Efter frukosten gjorde vi oss i ordning och hoppade in i bilen som tog oss ner till Club 55. Här är jag med mina älsklingar, Stina och Maximilian.

Jag gillar verkligen Club 55, många tycker att det är överskattat men jag tycker att stämningen där är magisk. Så mycket historia och roliga människor att titta på.

Vi fick ett långbord med plats för alla vuxna och barn…

…och firade med semesterns första glas rosé.

Vi började med att dela på lite olika förrätter…

…och innan varmrätten var vi några som gick ner till vattnet och tog ett dopp.

Hur fin lounge, jag är lite sugen på ett segel på landet men är osäker på om det hade passat lika bra hos oss.

Varje strandklubb har en tillhörande liten butik där man kan göra riktigt fina fynd. De brukar sälja unika sandaler, bikinis och fina klänningar så det är ett tips om ni är ute efter att fylla på semestergarderoben.

Så många och fina strandväskor!

Veckan innan vi kom hade det varit 40 grader varmt och tyvärr låg temperaturen på upp mot 32-33 grader så det blev en svettig lunch. När vi kom hem sprang alla ner till poolen och doppade sig, haha!

Eftersom jag och Mattias var de enda utan barn så hade vi en hel del tid över när de andra matade, lekte och nattade så jag gick en del promenader i vårt område. Så här fin var utsikten när jag gick så långt upp för berget jag kunde komma en dag.

Stina hade förberett och styrt upp så fint hela veckan! Varje morgon kom en kvinna som hette Linda och städade köket från kvällen innan och dukade upp en helt fantastisk frukost.

Ni vet ju vilken sucker jag är för frukost…

…så det var en dröm att komma upp till det här varje morgon, så lyxigt!

Vi skickade iväg killarna på en shoppingtur och fick den här bilden i Whats App-gruppen, haha, sötnosar!

Är det något man ska räkna med runt St Tropez-bukten så är det bilkö. Det är kö i tid och otid och en sträcka som ska ta 20 minuter att köra tar ofta närmre en timme så det är bra att åka i god tid om man har en tid att passa.

Under tiden njöt vi tjejer av poolen och det härliga vädret!

Dasha, Steffi och Stina skulle ta en fin bild men tappade balansen. Haha, jag älskar den här bilden!

Den här ankan blev min räddning under semestern! Det var olidligt varmt många dagar så då låg jag här i poolen och bubblade, här tillsammans med Steffi.

Här är alla tjejerna med på bild förutom Sophia som var och nattade Juni.

På kvällarna hade vi antingen en kock som kom och lagade maten eller kom förbi och dukade upp en fin buffé. Allt för att vi skulle få så mycket kvalitetstid som möjligt tillsammans.

Haha, sämsta bilden på alla utom Stina men den säger så mycket om vårt lilla gäng, alltid så nära till garv. Jag känner ju alla tjejerna väldigt väl sedan innan, Steffi är den enda jag inte umgåtts så mycket med men vi hade så sjukt kul tillsammans och det var underbart att få lära känna henne ännu bättre. Alla var bara så lättsamma och enkla att ha å göra med, världens coolaste mammor helt enkelt!

I tisdags gjorde vi oss lite extra fina inför lunchen…

Jag hade på mig halsband från Safira, baddräkt från H&M, väska Balenciaga, kilklackar från Valentino och strandtunika från Bubbleroom.

Lunchen skulle intas på Byblos Beach, en ny strandklubb som hotellet med samma namn har öppnat upp på Pampelonne Beach.

Här har vi hela tjejligan igen, alla var på sitt bästa humör och jag är ändå imponerad av att det blev så pass friktionslöst trots fyra barn. Visst var det någon som blev för varm, flera vägrade somna i vagnen som de brukade men det var egentligen bara en gång under hela resan som det blev riktigt kaos.

Det var en kväll innan nattning då alla barnen gick loco exakt samtidigt men då gjorde jag bara en kaffe och gick upp på vårt rum och jobbade en stund sen när jag kom ner igen så hade alla barnen gått och lagt sig. Så många av våra vänner undrade vad vi hade gett oss in på när vi bokade den här semestern men jag är så glad att min magkänsla var rätt för inte en enda gång ångrade vi oss. Tvärtom, jag är så glad att vi fick den här veckan tillsammans med våra vänner och deras söta, små barn.

Maten på Byblos Beach var riktigt god!

Som vanligt beställde vi in flera förrätter att dela på.

Skål bästa gänget!

Efter maten beställde vi in kaffe och efterrätt och det här var veckans godaste cappuccino. Jag tycker ofta att de serverar dåligt maskinkaffe utomlands så jag njöt till fullo.

Tänk att man fortfarande kan vara så här kär efter åtta år tillsammans! Alla päronen undrade om vi var ännu mindre sugna på barn efter den här veckan, haha. Men tvärtom skulle jag nog säga och det var precis vad Mattias sa till mig på planet på väg hem.

Vi fick istället på riktigt nära håll uppleva hur mysigt det kan vara med barn, visst var det fullt ös men jag tycker det verkar värt varenda ansträngning. Även om vi fortfarande känner oss långt ifrån redo och njuter så mycket vi bara kan av att vara bara vi två och Charlie ett tag till, haha.

På kvällen var kocken på plats i huset och lagade mat åt oss. Det serverades skaldjur till förrätt…

…och lax till varmrätt. Att ha så mycket hjälp med maten och hushållssysslorna under veckan var nog det bästa beslutet någonsin. Det gjorde att både vi och föräldrarna slapp tänka för mycket på allt det praktiska, underbart! I morgon fortsätter vi med bilder från vår stökiga festlunch.