Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

10:24 | December 28, 2018

mitt 2018 – juli, augusti och september

Juli

Vi fortsätter att kika tillbaka på mitt 2018 och i juli började Skärgårdshänget på allvar. Vi åt lunch med Mattias syster och hennes familj på vårt favorithak Bullandö Marina.

Jag och Matilda körde en heldag på Södermalm och var tacksamma för att vi har möjlighet att jobba varifrån vi vill.

Till lunch åt vi den berömda brunchen på Greasy Spoon.

Gjorde ett snabbt besök på Brandstationen för att botanisera i alla deras fina möbler och prylar…

…och sen jobbade vi vidare på Mahalo resten av dagen.

Uffe och Emma kom ut och bodde över på landet i några nätter och värmeböljan i stan gjorde att vännerna droppade in en efter en och till slut var vi ett stort gäng…

…som spelade boule, åkte båt, åt Skärgårdslunch och njöt av sommaren.

Jag och Matilda jobbade de två första veckorna i juli, vi körde frukostmöte på Johan & Nyström…

…jag valde ut material till mina produkter och fortsatte jobba på prototyperna med fabriken i Kina.

Den 21a juli var vi ett taggat gäng som hoppade på flyget ner till Mykonos.

Vi var förväntansfulla på vad Mykonos hade att erbjuda oss det här året…

…vi kickstartade så klart med en heldag på favoritstället Scorpios…

…och det visade sig bli en av de bästa semesterveckorna jag har haft i mitt liv. Vilka minnen alltså!

Sommaren fortsatte att dundra på där hemma under tiden vi var borta och när vi kom hem hängde vi på landet och levde i princip i poolen eftersom det var så varmt.

Jag körde en jobbdag i stan när jag fick nog utav sol och bad och värmen höll Stockholm i sitt grepp. Björkarna på landet torkade ut och började tappa löv och det blev nästan lite sorgligt.

Skogsbränderna började härja runt om i Sverige och jag minns hur vi kände med alla drabbade och hur oroliga vi var för att det skulle börja brinna här, fy fan alltså.

Augusti

I juli föddes min guddotter Juni, alltså Johan och Sophias dotter och i augusti fick jag träffa henne för första gången. Jag köpte jättesöta babykläder till henne från Schmeck. Juni är däremot så liten så hon kan använda dem först nu, haha, sötnos!

Vi tog båten över till deras lantställe, mös med en nykläckt Juni och Mattias lagade sina berömda laxknyten.

Det blev mitten på augusti och vi flyttade in till stan. Jag åkte ut med några favoriter till Fejan Outdoor och fick testa på Skärgårds-glamping för första gången.

Vi paddlade kajak, grillade, drack varm choklad och sov i världens mysigaste tält där vi eldade i braskaminen hela natten. Det här vill jag verkligen göra om någon gång!

Jag och Matilda hade fått mersmak på Söder och körde en jobbdag här igen i augusti och började dagen med frukost på grymma Omayma.

Till helgen bar det av med Cube till Way Out West. Mitt första Way Out West faktiskt och det var precis allt jag hade tänkt mig och lite till, fy fan vad kul vi hade.

Så här såg jag ut en dag på väg till kontoret väl tillbaka i Stockholm. Shit, vad brun och fin man var!

Det var inte länge vi var hemma innan samma gäng som var i Göteborg plus ett tiotal andra sköningar överraskade vår älskade Petra med möhippa och åkte till Barcelona.

Vi åt middagar på den ena bättre restaurangen än den andra, hängde på Puro Beach, dansade flamenco och festade hela nätterna.

Väl hemma i Stockholm igen var jag hög på lycka efter en fantastisk sommar och såg fram emot en lite lugnare period med mindre fest och mer jobb.

Vi jobbade på härliga uteserveringar, här på Café Pascal vid Odenplan.

Och Valerie visade upp sin SS19-kollektion under en härlig lunch på Nobis. Tänk, snart är det dags för vårmode igen.

Jag skrev ett långt inlägg om kanban och hur man kan arbeta mer effektivt. Jag och Matilda använder oss av Kanban-metoden varje dag i vårt jobb.

Det var fortsatt varmt ute och jag åt frukost på balkongen var och varannan dag.

September

Hjälp vilken lång sommar vi hade ändå nu när jag tänker efter. Det var ju sommarvärme hela maj, juni, juli, augusti och september. I fem månader alltså, det är ju nästan halva året, så galet!

Jag och min bästa vän!

Jag var på klänningsjakt till Petra och Markus bröllop!

Och klädde mig nästan uteslutande i set med kjol och tillhörande tröja, jag vet inte hur många sådana här set jag har i garderoben.

Jag signade Elizabeth Arden som samarbetspartner och jobbade med dem under nästan hela hösten, drömmen!

Vi åt frukost på Diplomat!

Och jag skaffade min drömjacka, en vit bikerjacka från LXLS!

Jag fick äntligen tag på pampasgräs i min favoritbutik Floristkompaniet!

Ytterligare ett favorit-set i garderoben, jag längtar tills jag kan glida runt så här igen!

En månad hade gått sen möhippan och det var dags att flyga ner till Provence…

…för att bevittna vigseln mellan Petra och Markus!

Jag hade på mig den här drömmen från Valerie, älskar den och hoppas jag får tillfälle att använda den igen. Jag älskar att det är en kjol och topp så jag måste inte ha dem tillsammans.

Vilken jäkla helg och vilket jäkla bröllop! Vi festade i tre dagar och kom hem riktigt slitna men med minnen som vi tar med oss för resten av livet.

När vi kom hem kom hösten och det var dags att klä sig lite varmare igen. Nyp mig i armen vilken sommar alltså och på söndag knyter vi ihop säcken när vi tittar tillbaka på årets sista kvartal.