Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

11:36 | December 20, 2018

mitt 2018 – januari, februari, mars

Ok godingar!

Det är dags för mitt favoritinslag här i bloggen och det är när jag får sammanfatta mitt år i bilder och text. Jag har tidigare tänkt på det här året som ganska innehållslöst, missförstå mig rätt men jag har mestadels jobbat och tagit det väldigt lugnt (så skönt!) men nu när jag får titta tillbaka och minnas så har det ju hänt hur mycket roligt som helst under 2018. Det har verkligen varit ett underbart år. Jag hoppas att ni tycker det är lika kul att titta tillbaka som jag för nu kör vi och först ut är januari, februari och mars. Sedan fortsätter vi att räkna ner i mellandagarna!

Januari

I början av året och första dagarna i januari så hängde vi på landet. Jag fixade gardiner i sovrummet på landet och jag avslöjade för er att jag skulle byta plattform till Cube. Det är galet att det inte ens har gått ett år, nu känns Cube som “hemma” och det är helt klart den bästa förändringen jag gjorde under 2018.

Det blev äntligen lite riktig vinter på landet och vi mös framför tända brasor och njöt av januari-lugnet!

Vi var sugna på ännu mer snö och hyrde en stuga i Orsa Grönklitt, några timmar från Stockholm där vi åkte längdskidor och åt mysiga luncher i backen. Jag minns inte hur många varm choklad jag fick i mig under de här dagarna men många var det.

Jag gjorde en massa smoothies…

..och tränade en hel del yoga under ledigheter. Jag hade fått ett par längdskridskor i julklapp men kom aldrig ut på isen, hoppas vi får chansen att testa dem i vinter istället.

Tillbaka i stan så kom det ännu mer snö och jag fotade ett Instagram-samarbete för Soft Goat.

I slutet av januari var det dags att packa väskan och åka på jobbresa till Thailand tillsammans med världens bästa tjejgäng, amazing Thailand, Lumene och Turkish Airways. Drömresa!

Vi var på Elephant Camp och tog hand om elefanter som räddats från turistindustrin. Det här var definitivt något av det häftigaste jag har gjort. Aldrig mer kommer jag sätta mig på ryggen på en stackars elefant, det skulle bara vara om jag någon gång sadlar om till elefant-skötare och jobbar på ett sånt här ställe, det kändes inte som en omöjlighet efter det här underbara besöket.

Vi åkte vidare till Rain Forrest Camp och bodde i tält mitt ute på en enorm sjö i ett naturreservat långt ifrån civilisationen. Där paddlade vi kanot och njöt av den totala bristen på uppkoppling. Det här hade jag gärna gjort igen!

Vi var på en liten marknad, åkte ut till en jättevacker ö där vi hängde hela dagen…

…åt lunch på världens finaste hotell och levde livet helt enkelt. En oförglömlig resa!

Februari

Februari började på bästa sätt, vi åkte nämligen till Åre under sportlovet. En resa vi fick av Mattias mamma Anki i julklapp vilket jag var så glad för. Jag var i Åre mycket förr och hade verkligen saknat det här lilla vinterparadiset. Vi gjorde utflykter, åkte snöskoter, åt goda middagar och var på afterski.

En dag besökte vi Sveriges största vattenfall Tännforsen och jag fick känna mig som en riktig Ronja Rövardotter!

Jag och Petra gjorde ett samarbete tillsammans med Röhnisch som vi hade fotat under vår vecka i Thailand.

Och det roligaste av allt! Jag började skissa på produkterna till mitt nya företag, vad overkligt det känns!

Jag skaffade mig ett nytt träningsset som jag inte har använt en enda gång sedan dess, haha. Jag tog ut det till landet nämligen och hittade det nu i veckan. Så fint så det kommer åka på vid nästa träningstillfälle.

Vardagsrummet var mörkgrått och jag trivdes så bra med det, ända tills höstmörkret kom och jag fick panik, haha.

Jag och Mathias uppvaktade varandra på alla hjärtans dag. Vi skulle egentligen inte ge varandra något men eftersom vi båda älskar att ge presenter så bröt vi båda två mot regeln vi hade kommit överens om en vecka tidigare, haha.

Jag åkte till Revolver- och modemässan i ett dimmigt Köpenhamn tillsammans med Daniel. Vi hälsade på Freddie och lite andra vänner som ställde ut och tog en drink med Olof och CB som har grundat Cube dit jag skulle flytta min blogg i mars. Det slog mig hur mycket jag älskar Köpenhamn och att jag måste åka dit snart igen.

De här två favoriterna fann varandra! Vi brukar skämta på kontoret om hur svårt det är att “bonda” med Charlie och det tar ett bra jäkla tag men Matilda vägrade ge upp och till slut gav det utdelning, haha.

Charlie har varit med mig varje dag på kontoret och är en van eventhund vid det här laget. Här var vi på lunch med 2nd Day på mysiga Ett hem.

Carro och Petra inredde kontoret, jag älskar verkligen det här stället.

Jag trivdes som fisken i vattnet  och var mer pepp på att jobba än någonsin p.g,a. mitt nya företag.

Johan kom och åt lunch med mig i restaurangen på vån 4 och vi snackade business.

Mars

Den första mars skedde min officiella bloggflytt och ingen kunde vara gladare än jag. Jag och Matilda inledde dessutom vår frukosttradition med buffé på Berns. Det känns som att vi har haft vår lilla frukostklubb i flera år men det är bara nio månader än så länge.

Myset på landet fortsatte, jag levde på acaibowls och när det blev säsong skaffade jag mig en vacker Magnolia-kvist!

Det var fortfarande vinter och alla grannarna samlades ute på isen, promenerade, gjorde snöänglar, åkte skridskor och grillade. Jag älskar att det blir en så social plats i vår vik när vattnet fryser till is, jag hoppas det blir riktig kallt i år igen.

Till slut släppte vintern sitt tag om Stockholm men det var fortsatt kallt så vinterbootsen fick hänga med ett tag till.

Vi hade babyshower för Lina, det känns alldeles overkligt att Olivia låg i Linas mage nu när hon har varit på utsidan i så många månader.

Vårt nästa frukostställe blev Riche, en favorit för mig, både när det kommer till frukost, lunch, middag och drinkar.

Jag föreläste om Influencer Marketing på Occasion som är Mattias företag. De jobbar med kommunikation och event och det var askul att få knyta ihop våra två branscher som närmar varandra allt mer.

Jag, Sofia och Cecilia åkte till London och hälsade på Maria…

…och världens sötaste Marilou som bara var fyra veckor gammal. Vi hängde mestadels hemma hos Maria och myste med bebis.

Jag jobbade med bloggflytten till Cube och påbörjade resan att förverkliga mina drömmar med nya företaget på riktigt. Jag startade nytt AB och började leta fabrik.

Över påsken åkte vi till Marbella där jag fick fira min födelsedag i 25 graders värme!

Det blev en hel del power walks med den vackra utsikten och ordentliga backar. Vi åt lunch med Kristian, Stina och Maximilian nere på stranden på min födelsedag. Alltså hur liten var inte Maxi? Så söt!

Och vi bodde på underbara Marbella Club, ett av de mysigaste hotellen jag har bott på faktiskt. Sedan var det första kvartalet av 2018 slut!