Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

14:59 | February 1, 2018

24h i Köpenhamn

Igår morse mötte jag upp Daniel på Arlanda vid åtta-tiden…

…vi tog en kaffe i loungen medan vi väntade på vårt flyg…

…och jag testade ljus på Daniel innan jag tvingade honom att ta lite bilder av mig, livet med en bloggare!

Köpenhamn bjöd på riktigt dåligt väder, det ösregnade i princip hela dagen…

…men det gjorde inte så mycket för Revolver Trade Show är inomhus och det var här vi skulle hänga hela dagen.

Jag förälskade mig i ett märke som heter Stolbjerg, så fina läderdetaljer…

…men tyvärr kan man ju inte köpa saker direkt på mässan, annars hade den här söta magväskan fått följa med mig hem, så sugen på att markera midjan med den till mina ljusa kappa som jag hade på mig.

Jag hängde med de här två glada hela dagen, vi gick ett varv runt mässan och åt lunch tillsammans!

Hej torsdag och februari!

Vi har precis ätit frukost på hotellet och checkat ut och ska snart bege oss till Kastrup för att ta flyget tillbaka till Stockholm. Jag är så taggad och har följt med på Insta Stories under tiden som Petra och Carro gör om på kontoret. I kväll ska vi ha gemensam drink och få kika på det slutliga resultatet, det ska bli så kul och ni kommer få se en massa bilder nästa vecka så klart!

Det blev en kort men härlig vistelse i Köpenhamn! Bortsett från att stackars Daniel är magsjuk. Han mådde helt ok under dagen igår och vi hängde på Revolver mässan i flera timmar. Jag hade inte hunnit kolla upp vilka som ställde ut men som bloggare så har man kontakt med väldigt många olika företag och jag träffade så många bekanta under mässan, både från Stockholm och Malmö.

Nicole från Inuikki var där, Busnel som ni vet att jag älskar hade ett jättefint bås och vi satte oss ner och pratade en stund med kvinnan som köpte Busnel en gång i tiden och har drivit det sedan dess. Jag snackade retail och utmaningarna som butiksägare möter idag med en tjej på ATP och jag sprang in i flera gamla bekanta från mina hemtrakter i Skåne.

Av en ren händelse så befann sig Olof (VD) och Ronny (delägare) på Cube i Köpenhamn så efter att vi hade varit på hotellet och bytt om mötte vi upp dem på Bar Victor och drack lite drinkar. Pernille från Smac Agency som jobbar som agent för influensers i Danmark gjorde oss sällskap och vi snackade om branschen, vilka utmaningar vi står inför och min kommande tid hos Cube.

Pernilles man äger flera olika restauranger i Köpenhamn och vi hängde med till The Market Italian som är en av dem och tog ett glas champagne innan vi skulle vidare och möta upp Freddie och ett stort gäng svenskar för middag. Det var då Daniel blev riktigt dålig och vi bestämde oss för att ta en taxi tillbaka till hotellet.

Först hade jag tänkt att jag skulle hänga med på middagen ändå men min jetlag från Thailand gör att jag vaknar jättepigg runt sex på morgonen så vid 22-tiden blir jag obotligt trött så jag beställde en cheese burgare och pommes till rummet och la mig och kollade Peaky Blinders innan jag somnade som en liten gris vid elva, haha.

Så skönt att vakna pigg och inte bakis i morse så jag var uppe redan vid sju, packade min väska och gick ner till frukosten och satte mig och jobbade. Under tiden som jag har skrivit det här inlägget så har vi hunnit hoppa in i en taxi, åkt ut till Kastrup och nu sitter vi i SAS-loungen, Daniel kämpar för att överleva, jag dricker en cappuccino och snart ska vi bege oss mot gaten.

Ha en fin torsdag så länge så hörs vi när jag är hemma i Stockholm igen, puss & kram!

5 kommentarer

5 kommentarer om “24h i Köpenhamn”

Stackarn att bli dålig när man är iväg. Men kanske inte det schysstaste mot alla andra att vara i en lounge och på ett flyg om man är vinterkräksjuk och smittar ?

Hej Linn! konstig fråga men har du alltid haft långt hår och har du någonsin funderat på att klippa page? jag tror nämligen att du hade vart PANG snygg i page 😀 Puss på dig!

Hej där, det är faktiskt ingen konstig fråga alls och jag får den ofta. Jag gillar nämligen att stoppa ner håret i en polokrage och då ser det ut som att jag har page. Det är många som har försökt övertala mig att klippa av mig håret men jag har en känsla av att jag inte kommer trivas i det men vem vet, och man ska aldrig säga aldrig, hehe! Puss & kram!

Ah! jag kan tänka mig att många frågar samma sak! 🙂 SNÄLLA testa och gör en vlogg! JAAAAA

Hehe, jag kikar på ett videoupplägg faktiskt, ska försöka göra mer av det 2018 <3 Kram fina du